شنبه،01 ارديبهشت 1403 English

معاونت آموزشي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • در روز دانشجو از دانشجويان نخبه و برتر آموزشي و المپيادي دانشگاه علوم پزشكي استان تجليل شد.
      كد خبر: 22382
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      تعداد بازديد: 95

      در روز دانشجو از دانشجويان نخبه و برتر آموزشي و المپيادي دانشگاه علوم پزشكي استان تجليل شد.

      بمناسبت بزرگداشت ۱۶ آذر (روز دانشجو) از دانشجويان نخبه و برتر آموزشي و المپيادي دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان تجليل به عمل آمد.
      در اين همايش تقدير، حجت الاسلام والمسلمين سيد مرتضي حسيني مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم‌ پزشكي استان ضمن تبريك روز دانشجو اظهار داشت: اگر بخواهيم در مورد دانشجويان حرف بزنيم؛ بايد در چنين روزي شنونده بود و پاي صحبت هاي اين عزيزان نشست و به دغدغه هاي آنان گوش فرا داد.
       مسئول نهاد با اشاره به توليد علم و فناوري؛ گفت: از طريق شركت هاي فناور و تغيير نگاه مديريتي؛ مي توان به توليد علم دست يافت و با تلاش و كوشش شما دانشجويان عزيز است كه شاهد رشد و بالندگي و ترقي در همه ي ابعاد مختلف علمي كشور خواهيم بود و انتخاب دكتر دلفان به عنوان رئيس دانشگاه و نگاه وي به اين موضوع براي شما دانشجويان نويد بخش مي باشد.
       دكتر حسيني، فعاليت در حوزه هاي مختلف اجتماعي، سياسي، اقتصادي و سلامت را تنها بخشي از  انگيزه هاي دانشجويان ذكر كرد و گفت: هر كسي فارغ از دغدغه ها و نگاه علمي خود؛ بايد تهذيب نفس و انگيزه ي خدمت به خلق را سرلوحه ي كار خود قرار بدهد تا موفق تر شود.
       مسئول نهاد گفت: بايد در محيط دانشگاه فضايي وجود داشته باشد كه دانشجويان بتوانند آزادانه و بدون ترس نكته نظرات و ديدگاه هاي خود را بيان كنند و برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي و ديگر همايش ها نيز به همين منظور برگزار مي گردد و بايد بستري فراهم شود كه با توليد علم و اقدامات فناورانه بر تحريم ها غلبه كرد و نقد سازنده داشت.
         در اين آيين تجليل، دكتر بهرام دلفان سرپرست دانشگاه با بيان اينكه دانشجويان محصول نهايي دانشگاه به حساب مي آيند؛ اظهار داشت: نبايد در تربيت دانشجويان در همه ي ابعاد و زمينه هاي علمي، آموزشي، پژوهشي و اخلاقي كوتاهي كرد زيرا روزي نتيجه ي اين كارها به خود ما بر مي گردد و دانشجويي موفق تر است كه براي خود رويايي دارد و اين رويا و طرز فكر دانشجو است كه تبديل به يك ايده و محصول مي شود.
        دكتر دلفان نقطه ي شروع يك ايده را از يك چيز ساده و دم دست دانست و گفت: گاهي توجه به يك موضوع و چيز ساده مي تواند تبديل به يك فكر و ايده براي دانشجو شود و اين وظيفه اساتيد است كه به اين روياي دانشجو جهت بدهند تا زودتر تبديل به يك محصول فناورانه گردد .
        سرپرست دانشگاه علوم پزشكي استان، ايده هاي دانشجويان را به عنوان يك الماس دانست و گفت: يك ايده و فكر بايد به عنوان يك الماس ديده شود زيرا باعث توليد علم و خلق يك كار فناورانه مي شود كه نتيجه اش ايجاد اشتغال براي دانشجويان و پيشرفت و ترقي كشور مي شود.
       وي افزود: اينده ي كشور از آن شما دانشجويان است و شما بايد كاري كنيد تا باري از روي دوش دانشگاه و كشور برداشته شود و قطعا در جايگاه هاي مختلفي كه در آينده خواهيد داشت؛ با اين نگاه علمي و فكر و ايده، خوش خواهيد درخشيد.
       در اين همايش، دكتر شيخيان در مورد كسب رتبه هاي برتر و استعدادهاي درخشان دانشگاه كه لازمه ي آن علم آموزي و سخت كوشي است؛ گفت: خداوند در سوره ي عصر انسان را با صبر و سخت كوشي، براي كسب علم و آگاهي به سوي خود فرا مي خواند و لازمه ي كسب علم صابر بودن و سخت كوشي است لذا كسب موفقيت هاي شما اساتيد و دانشجويان عزيز بدون صبر و تلاش ميسر نگرديد.
       دكتر شيخيان انگيزه داشتن دانشجو، خود تنظيمي براي كسب موفقيت و تلاش در راه علم آموزي را بخشي از پروسه ي كسب موفقيت علمي دانشجويان در كسب معدل و رتبه هاي المپيادي دانست و بخش ديگري از آن را انسان سازي و توجه به اخلاقيات فرد ذكر كرد كه مورد تاكيد ائمه (ع) است و در قرآن هم به آن اشاره شده است.
       وي افزود: كسب نمره و معدل مربوط به يك سال فعالت دانشجو است؛ اما در بحث المپيادها و تعامل با اساتيد دانشگاه (تشكيل شبكه) كه خودش توليد علم است و برگزاري المپيادهاي علمي، فعاليت هاي تحقيقاتي، پژوهشي، فناوري و استعدادهاي درخشان پروسه اش از همين مسير تشكيل شبكه، گفتگو با اهل فن و شركت در المپيادها ميسر مي باشد.
       در پايان اين همايش، از اساتيد برتر بورد تخصصي دكتر سيد احمد علاقه بند قبولي بورد تخصصي جراحي و دكتر توسلي قبولي بورد تخصصي بيهوشي سال ۱۴۰۰، اعضاي تيم المپياد علمي دانشگاه (با كسب دو مدال نقره گروهي و ديپلم افتخار توسط امير علي حاتمي و مريم كلانتري نژاد در حيطه مديريت نطام سلامت، كسب يك مدال برنز انفرادي در حيطه استدلال باليني توسط مهشاد موسوي و كسب ديپلم افتخار در حيطه استدلال باليني توسط حميد سجادي، ديگر اعضاي تيم و ۳۶ نفر از دانشجويان  برتر دانشگاه علوم پزشكي استان لرستان تقدير شد .

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 0.65410304069519 seconds.
memoryUsage : 8041Kb