يکشنبه،02 ارديبهشت 1403 English

معاونت آموزشي

Lorestan
University of Medical Sciences


   
    • دومين وبينار علمي مديريت كرونا با محوريت تاثير واكسيناسيون در كنترل كوويد ۱۹
      كد خبر: 21955
      تاريخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      تعداد بازديد: 119

      دومين وبينار علمي مديريت كرونا با محوريت تاثير واكسيناسيون در كنترل كوويد ۱۹

      دومين وبينار علمي مديريت كرونا با محوريت تاثير واكسيناسيون در كنترل كوويد ۱۹ برگزار شد.
      دومين وبينار علمي مديريت كرونا با محوريت تاثير واكسيناسيون در كنترل كوويد ۱۹ صبح امروز به همت معاونت آموزشي دانشگاه علوم پزشكي لرستان و با حضور اساتيدي از دانشگاه هاي علوم پزشكي ‌و شركت هاي توليد واكسن در كشور برگزار شد.
      در اين نشست كه محور بحث آن روند واكسيناسيون كوويد ۱۹ و بررسي آمار مبتلايان به كرونا و تاثير تزريق واكسن بر كاهش مرگ و ميرها بود؛ خانم دكتر ندري معاون آموزشي دانشگاه علوم‌پزشكي لرستان با اشاره به روند رو به رشد تزريق واكسيناسيون طي ماه هاي اخير در كشور، بيان داشت: با شروع پيك پنجم و شيوع دلتا ويروس كه همزمان بود با روند رو به رشد تزريق واكسيناسيون در كشور؛ ما سعي كرديم دومين وبينار علمي را با موضوع تاثير واكسيناسيون در كوويد ۱۹ را به صورت مجازي برگزار كنيم كه براي شركت كنندگان در اين وبينار علمي نيز گواهي آموزشي صادر خواهد شد.
      معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي استان،  پيشگيري را مقدم بر درمان دانست و گفت:  شيوع كرونا بار ديگر بر اهميت پيشگيري بر درمان ، صحه گذاشت و اين كار اهميت فناوري توليد واكسن را نشان مي دهد و در اين زمينه نيز تلاش هاي گسترده اي در جهان صورت گرفته است تا واكسني اثر گذار براي اين بيماري توليد شود.
      خانم دكتر ندري با بيان اينكه ايران همزمان با ديگر كشورها و با شيوع كرونا وارد فاز توليد واكسن شد؛ گفت: در ايران كار توليد واكسن با وجود چالش هاي بزرگي كه در اين مسير وجود داشت ؛ شروع گرديد و هم اكنون شاهد تزريق واكسن بركت (توليد داخل) در كشور هستيم و واكسن هاي فخرا ، رازي و كووپارس هم وارد فاز سوم كار مطالعاتي،  تحقيق و توليد واكس در كشور شده اند.
      معاون آموزشي دانشگاه با بيان اينكه در صدد رفع چالش هاي پيش رو هستيم؛ بيان داشت: با مراقبت هاي گسترده اي كه در بيمارستان ها وجود دارد؛ درصد كشندگي در استان لرستان كمتر از ميانگين كشوري است.
      وي افزود: حتي در اوج افزايش فوتي ها كه در فروردين و ارديبهشت ماه سال ۱۴۰۰ رخ داد؛ ميانگين فوتي ها در استان لرستان كه يك و نيم بوده با شيوع پيك پنجم و بالا رفتن تعداد مبتلايان، باز ما شاهد كاهش آمار فوتي ها در استان و همچنان اين آمار كمتر از ميانگين كشوري بوده است.
      خانم دكتر ندري در بحث واكسيناسيون گفت: ما وارد فاز چهارم واكسيناسيون و تزريق واكسن به عموم مردم شده ايم و بايد اپيديميولوژيست هاي ما در دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور بررسي كنند كه كاهش ۷ ساله ميانگين سني فوت طي ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به چه علتي بوده است و تاثير واكسيناسيون را هم روي گروه هاي هدف بررسي نمايند.  
      وي افزود: اين داده ها نياز به بحث و بررسي بيشتر دارد و جاي نگراني نيست و به تبع آن ميزان تزريق واكسن، نوع آن ، گروه سني منتخب و ديگر عوامل مربوط به كوويد نيز مهم خواهد بود و بايد اين موارد را بيشتر مورد مطالعه و تحقيق قرار داد.
      در اين وبينار علمي ، سوالاتي در خصوص پيامدها، چالش ها، كارهاي تحقيقاتي و مطالعات علمي روي واكسن هاي تزريقي در ايران مطابق استاندارهاي جهاني، بررسي بي خطري و ايمني زايي و انتخاب دوز مناسب واكسن غير فعال شده كوويد ۱۹  فخرا، واكسن پروتئيني نوتركيب رازي و ديگر واكسن هاي توليد داخل و اجراي طرح شهيد سليماني مطرح شد و اساتيد شركت كننده در اين وبينار، پاسخ هاي خود را بيان نمودند و گزارشي از نحوه ي مطالعات و كار تحقيقاتي روي واكسن ها را ارائه دادند. 

      ارسال به فيسبوك   ارسال به دنباله   ارسال به بالاترين   ارسال به كلوب



دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي، درماني استان

لرستان

تعداد بازدید: 28543316 آخرین به روزرسانی: 30 فروردين 1403

 مقالات articles  2018  2017  2016  2015  2014 

سئوالات متداول
بيانيه حريم خصوصي
 بيانيه توافق سطح خدمات
راهبرد مشاركت دستگاه
IT
eprints
طراحي قالب

.

Page created in 4.2237939834595 seconds.
memoryUsage : 6967Kb